Продюсерський сніданок за круглим столом

відбувся на кафедрі редакційно-видавничих технологій і продюсування. У Сніданку за круглим столом взяли участь Микола Княжицький, журналіст, продюсер, народний депутат України, Тетяна Трощинська, медіаменеджерка, директорка департаменту стратегічного аналізу та розвитку соціально впливового контенту «Суспільного мовлення», лауреатка Премії імені Георгія Ґонґадзе (2024), Поліна Толмачова, директорка з маркетингу телеканалів ICTV та ICTV2, одна з провідних експерток українського медіаринку, Аліса Калюжна, промопродюсерка в кіноіндустрії, визнана талановитою в Berlinale Talents (2025), Людмила Фіть, начальниця Управління видавничої справи та бібліотечної діяльності Міністрества культури і стратегічних комунікацій, літературна менеджерка, викладачі кафедри.
З вітальним словом з Польщі звернулись до учасників директор нашого Інституту Юрій Бондар, декан факультету політичних наук і журналістики Познанського університету імені Міцкевича Шимон Осовський.
На відкритті круглого столу завідувачка катедри професор Тетяна Крайнікова окреслила основну проблему зустрічі, закцентувавши на тому, що у Класифікаторі професій є продюсер кіно, але немає фаху медіапродюсера. Над розв’язанням цієї проблеми працює катедра і нам важливо почути від фахівців, що має вміти і знати медіапродюсер.
Учасники круглого столу обговорили дві проблеми: потрібності й видимості в медійному просторі продюсерів і їх якісної підготовки в Навчально-науковому інституті журналістики КНУ імені Тараса Шевченка.

Зацікавлені сторони і викладачі кафедри зазначили, що професія продюсера останніми роками набула популярності в молодого покоління медійників й посутньо розширила діапазон продюсерського фаху. Медійні інституції пропонують вакансії продюсерів теле-радіоканалів/програм, ютуб/телеграмканалів, різних соціальних мереж, а також продюсерів подій, освітніх курсів, книжкових проєктів тощо. Для молодих працівників медійного сектору (а це особливий контингент – молодші зумери) важлива приваблива назва їхньої майбутньої роботи.

Випускники нашої освітньої програми «Медіапродюсування» працюють в різних медіа (навіть створили свої продакшнстудії), маємо про них і від них добрі відгуки. Втім навчальне і практичне поле професії потребує нових підходів, швидких та результативних рішень. Тому поєднання практики, вимог роботодавців, навчальних програм має бути гармонізоване, а професія медіапродюсера — увійти до Класифікатора професій.

Це підтвердують навіть дуже короткі витяги з виступів наших зацікавлених сторін.
Микола Княжицький; «Унікальність цієї професії в тому, що людина, яка займається цією роботою, має поєднувати в собі і творче, і організаційно-фінансове бачення, а також орієнтуватися на результат своєї роботи. Цієї професії потрібно вчитися, тому що ти повинен передбачити успіх. Успіх — це суть будь-якого продюсування».
Тетяна Трощинська: «Продюсер — це людина, яка має розуміти вплив; вміє працювати з фінансами, знає, як працює медіаспоживання, вміє збирати команду, усвідомлює тип продюсованого продукту».
Поліна Толмачова: Продюсерство — це уміння працювати з текстами, технологічними інструментами й людьми. Дуже важливо мати первинні навички роботи з інформацією, з текстом… Потрібні навички командної роботи: розуміння системи ієрархії, системи демократії, системи ухвалення рішень і своєї відповідальності».
Людмила Фіть; «Продюсер — це передовсім досвід переговорника-комунікаційника. Продюсер — це таки просто навіть не восьминіг, а така сороконіжка, яка має бути багатозадачною і стійкою психологічно. Питання про те, чи доцільно говорити про продюсера книги та книжкове продюсування складне, але мені здається, що доречно говорити як про те, до чого ми прагнемо. Нам потрібні продюсери, які б об’єднали редакторів, менторів, а також людей зі сфери дозвілля. Бо в нас дуже часто вони наче не поєднувані».
Аліса Калюжна: «Бути продюсером – це дуже стильно, дуже модно, продюсерів і продюсування буде дуже багато. Я впевнена, що буде продюсування, пов’язане з штучним інтелектом».

Ярослава Прихода