15 квітня гостем Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка став головний редактор «Орел і решка» Сергій Симанчук. У форматі запитання-відповідь студенти дізналися про те, як знімають найпопулярніше тревел-шоу в Україні.
За співпраці зі школою сучасних медіа «Люди слова» подію організувала «Мотивент» — молодіжна організація Інституту журналістики, що проводить вільні лекції та майстер-класи з професійного розвитку.
Публікуємо конспект лекції про роботу знімальної групи, підбір ведучих і сценарну майстерність.
ПРО ЗНІМАЛЬНУ ГРУПУ
З кого складається знімальна група «Орел і решка»?Насамперед, це двоє ведучих. Кожного ведучого супроводжують оператор, «редасер» (режисер + редактор), продюсер — команди з трьох осіб, яким щоразу випадає «орел» або «решка».
Чи були факапи з апаратурою, паспортами або іншими організаційними моментами?
Найважливіше — подбати про коптер (дрон). Наприклад, під час зйомок в Індії на наш дрон напав орел. Інцидент зафіксувала місцева поліція, а ми добу провели у в’язниці, пояснюючи, що таке дрон. Вочевидь, не усюди така техніка є популярною.
Знімальна група має охорону?
Не має. Ми маємо залазити у щілини, куди не пролізе повноцінна камера, й при цьому робити це непомітно. Погодьтеся, охорона з кулеметами буде зайвою.
ПРО ПІДБІР ВЕДУЧИХ
Як стати ведучим? Які критерії оцінювання?
Оголошуємо кастинг, просимо зняти коротке відео в стилі «Орла і решки» й обираємо. Телеканал затверджує ведучого. Ідеальний кандидат має бути харизматичним. Добре, коли він цікавиться тим, що відбувається навколо нього, має образне мислення та почуття гумору.
Наприклад, на острові Таїті у Тихому океані до нас підпливли скати. Навряд чи по той бік екрану когось торкалися скати. Як мені описати емоції, аби усі зрозуміли? На що це схоже?
«Скат схожий на гумовий «килимок», — так відреагує вправний ведучий.
Чому знання англійської мови не є пріоритетним для ведучого?
Це людина з народу. Природно, що в іншій країні вона матиме мовний бар’єр й не приховуватиме незадоволення. Питання лише в тому, наскільки цікаво за нею спостерігати.
ПРО СЦЕНАРНУ МАЙСТЕРНІСТЬ
Чи бувають ситуації, коли все йде не за сценарієм?
Зйомка шоу нагадує підконтрольний хаос. Зазвичай 50% запланованого відпадає (не працює, брехня або взагалі немає). Решту даємо спробувати ведучому. Годуємо його місцевими млинцями, а потім знаходимо відро з (морськими) черв’яками — з них ці млинці приготували. Так-от, емоції ведучого у цей момент ми повинні піймати та передати на екрани.
Чим Ви надихаєтеся?
Багато читаю, збираю інформацію про країну, «пхаю себе ногою» і змушую дивуватися.
Cтаття написана за мотивами лекції Сергія Симанчука, головного редактора «Орел і решка». Подія відбулася за ініціативи молодіжної організації Інституту журналістики «Мотивент» і підтримки школи сучасних медіа «Люди слова».
Автор тексту: Наталя Новікова.