Круглий стіл з туристичної журналістики

10 квітня в Інституті журналістики відбувся круглий стіл на тему: «Туристична журналістика: виклики сьогодення та перспективи розвитку». Учасниками заходу були не тільки провідні фахівці та викладачі, але й студенти. Обговорення проходило у ІІ сесії, під час яких спікери могли виступити зі своїми доповідями та подискутувати щодо актуальних питань.

Зі вступним словом до присутніх звернувся Володимир Різун – директор Інституту журналістики. Він наголосив на тому, що програма «Туристична журналістика» має гарні перспективи та найкраще технічне забезпечення. Завдяки квадрокоптеру вже були відзняті якісні матеріали.

Віталій Корнєєв, заступник директора з навчально-виховної роботи, розповів про роботу в межах програми. Він зазначив, що було проведено багато туристичних подій. Сьогодні актуальним завданням залишається розвиток спеціальності та орієнтація бакалаврів.

Характеристику розвитку туристичної журналістики навів Андрій Мазур – редактор рубрики «Туризм» в газеті «Сегодня». Він згадав про часи, коли тільки формувався туристичний ринок України. На його думку, найближчих кілька років журналістика буде відкрита для нових облич, хоча конкуренція досить сильна. На запитання про те, з чого починати, щоб стати фахівцем, пан Андрій відповів: «З того, що подобається». Будь-який регіон та країну можна описати зі своєї точки зору.

Володимир Царук, виконавчий директор Асоціації журналістів та блогерів України «Туристичний прес-клуб», додав, що слід звертати увагу саме на майстерність написання, а не місце. Він зазначив, що відкритими є ті регіони, про які тільки-но стає відомо мандрівникам. Не варто упускати той факт, що туризм – одна з провідних галузей економіки. Більшість країн роблять ставку на PR та промоції. Ті ж країни, де туристів достатньо – на продукт.

Директор туристичної компанії «Орнамент України», Олена Казьміна підтримала пана Володимира. На її думку, неважливо, де саме писати, важливо – як. Вона зазначила, що блогери самі роблять собі замовлення, тоді як журналісти мають підлаштовуватися під своє видання.

Спікери дали поради щодо роботи у сфері туристичної журналістики, згадали про начальні дисципліни та подискутували на тему рекламних рис у журналістиці. Олена Казьміна висловила тезу про те, що журналістика завжди має бути об’єктивною. Потрібно описувати всі аспекти. Заступник директора Інституту з виховної роботи Владислав Михайленко додав, що не тільки журналісти, а й навіть багато блогерів згадують як позитивні, так і негативні сторони перебування у певному регіоні чи країні.

Володимир Царук зазначив, що завдання країни – правильно побудувати маркетинг. Він розповів як впливають ЗМІ та блогери на вибір туриста та показав рейтинг, у якому подієвий туризм посідає 1 місце. Йому поступається гастротуризм. Пан Володимир доповнив свій виступ інформацією про популярні формати та маловідомі атракції.

Валерія Овсяник, головний редактор Turprofi.com.ua, розповіла про проблему зменшення різниці між журналістами та блогерами на туристичному ринкові.

Після закінчення обговорення відбулося відкриття музею туристичної журналістики.

Анна Ваглай, студентка 3 курсу РЗГ