Дискусія з гендерної толерантності

15 квітня в Інституті журналістики відбулася дискусія на тему «Гендерна чутливість та толерантність», на якій обговорювалися питання сексизму в медіа, рекламі та шляхи їхньої протидії.

Учасниками заходу були: Марія Дмитрієва – гендерна дослідниця, засновниця “Фемінізму УА”, Сергій Штурхецький – голова незалежної медіа профспілки України, Олександра Голуб – юристка, голова ГО «Ліга захисту прав жінок «Гармонія рівних»», Марина Чернявська – копірайтерка креативної агенції Banda, Антоніна Іващук – кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю НАУ, Іванна Будник – аналітичний психолог, власниця духмяної майстерні одягу ZELO, Дарина Мізіна – феміністка, менеджерка з комунікацій ресурсів «Гендер в деталях» та «Заборона», Ірина Плєхова – модераторка дискусії, директорка кінотеатру українського фільму «Ліра», заступник директора з культурних проектів і комунікацій КП «Київкінофільм».

Марія Дмитрієва розповіла про утиски жінок в політиці. У своєму виступі поєднала сьогодення та минуле, згадавши греків та їх уявлення про істерію. Так називали будь-які прояви жіночого характеру.

Мілана Юсупова, студентка 2 курсу КТМ, коментує: «Дискусія була досить цікавою. Мені особливо сподобалося твердження, що будь-яка професія повинна мати і жіночий і 

чоловічий рід. Медіа індустрія щодня підживлює в суспільстві цілий ряд негативних стереотипів, які стосуються того, що жінка завжди має бути охайною і привабливою господинею, виховувати дітей, прибирати вдома і взагалі – бути слухняною для свого чоловіка. Ми бачимо це щодня – у серіалах, фільмах, телепрограмах та рекламі, але рідко серйозно звертаємо на це увагу».

Сергій Штурхецький показав приклади сексистської реклами та рішення альтернативної подачі. На його думку, важлива зміна підходів: «Щоб зловити в собі сексиста, потрібно думати як сексист». Він зачитав 10 правил сексиста, які були розроблені його командою. Також розповів про виставку робіт гендерно збалансованої реклами та компанію з гаслом «Сміливість не має статі». Пан Сергій зазначив, що рекламістам потрібно пропонувати щось натомість, показувати європейські зразки.

Анастасія Задихайло, студентка 2 курсу КТМ, ділиться своїми враженнями від дискусії: «Найбільше привернув увагу виступ спікера Сергія Штурхецького. Його розповідь про сексизм у рекламі була інформативною та цікавою. Особливо сподобалося ілюстративне доповнення (приклади реклами, у яких наявний сексизм). Основне, що я винесла та зрозуміла з дискусії, це те, що в Україні дійсно існує проблема гендерної стереотипізації і поки що ми нам не під  силу її повністю побороти”.

Антоніна Іващук розповіла про гендерні стереотипи асиметричного типу в рекламі.

Нагадуємо, що 18 квітня у малій актовій залі в межах Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми медіапростору» відбудеться Міжнародний круглий стіл «Моделі гендерної презентації у мас-медіа та рекламі» спільно з факультетом соціології та за підтримки Фонду імені Генріха Бьолля.

Анна Ваглай, студентка 3 курсу РЗГ